KI ist überall. Aber wo nützt sie uns im Verlagsumfeld wirklich?
Während viele über Technologien, Algorithmen und die neuesten Tools diskutieren, zeigen wir Ihnen die Praxis. Das Digitalevent aI@media konzentriert sich auf bewährte Use Cases der Verlags- und Medienbranche statt auf theoretische Konzepte und demonstriert, wie führende Medienhäuser KI erfolgreich implementieren.
Seit 2021 bringen wir Entscheider:innen, Expert:innen und Branchenpioniere zusammen, die aus der Verlagsalltag berichten: Was funktioniert? Welche Hürden gab es? Wie gelingt die Umsetzung?
Die 6. Ausgabe im Juni 2025 – sechs Stunden KI-Knowhow für strategische Entscheidungen.
Content
The rise of Artificial Intelligence is fundamentally transforming both global systems and the literary landscape itself. What began as operational tools for publishing houses is now expanding into realms of creative liberation and artistic possibility. Nadim will explore this technological evolution and its impact throughout the publishing process. Nadim brings unique insights as the writer behind the bestselling book “Shimmer, don’t Shake —How Publishing Can Embrace AI” and is preparing to launch a new anthology of children’s tales.
Speaker
Nadim Sadek is the Founder & CEO of Shimmr AI, an automated advertising business that generates and deploys self-optimising campaigns to sell books. Trained as a psychologist, in his career he has founded and grown global market research businesses, a whiskey, food and music business on an island off the west coast of Ireland, and an AI brand-management business. Today, he also manages a Warner-signed artist and presents motorcycle reviews on Boss Bikes Club Youtube channel. Nadim is a published author, with ‘Shimmer, don’t Shake – how publishing can embrace AI’ and a forthcoming collection of children’s stories, ‘Dinah & The Little Boy’.
Termin
04.06.2025